2016. április 28., csütörtök

Salát Gergely (szerk.): A kínai alkotmány

Szerettem, hogy a tanulmányok szövege könnyen érthető volt, nem túlbonyolított; így laikusként még én is élvezettel olvashattam. Az első két tanulmány Kína alkotmánytörténetével foglalkozik, kifejezetten izgalmas volt mindkettő. Majd a hatályos alkotmány jellemzőiről olvastam illetve a népi bíróságokról. Talán a legérdekesebb (bár ezt nehéz lenne határozottan kimondanom, mert mindegyik nagyon tetszett) az ezt követő volt: Az alkotmányosság és az emberi jogok egyes kérdései Kínában.
  Meglepetés volt – amit addig, amíg oda nem értem, észre sem vettem –, hogy az utolsó fejezet maga a kínai alkotmány szövege volt.
   Azt hinnénk, hogy egy ilyen száraz téma csak unalmas lehet, de határozottan azt kell mondanom: ez a kötet izgalmas és érdekes. Ahogyan folyamatosan újabb és újabb alkotmánykezdemények jöttek létre az évek folyamán (illetve egyáltalán eljutott az ország addig, hogy felmerült az igény erre); ahogyan változott a társadalom és az uralkodó osztály; kialakult a Párt és hatalomra jutott… hihetetlenül élveztem ezt a különleges történelemórát.

A könyvtárban itt található.

– brie –

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése