2016. július 7., csütörtök

Mennyire szeretjük manapság a tévét? És a Netflixet?

Egy nemrég megjelent tanulmány szerint még mindig nagyon.
Többet használjuk a tabletünket, mint valaha, és nagy valószínűséggel már nem csak digitális videó rögzítésért (DVR), de Netflix-ért is fizetünk.
A tanulmány nem sokkal azután jelent meg, hogy a Netflix nyilvánosságra hozott néhány adatot például arról, hogy mennyi idő alatt nézünk végig egy sorozatévadot (nagyjából 5 nap). Általában egy amerikai felnőtt naponta öt óra négy percet tölt tévénézéssel. Ennek nagy része (négy és fél óra) „élő” műsor, tehát a sugárzással egy időben megtekintett, a többi digitálisan rögzített adás.
Tehát a tévézés él és virul, nem igaz? 
Nos, ez az öt óra átlagosan 19 perccel rövidebb a két évvel ezelőtti, és három perccel a tavalyi értéknél. De vessünk egy közelebbi pillantást a részletekre!
Az 50 év felettiek töltik a legtöbb időt tévénézéssel, nagyjából heti 50 órát, ami több, mint az azt megelőző évben. Ez a tendencia azonban itt meg is szakad. A 24 év alattiak tavalyhoz képest két órával töltenek kevesebb időt hetente tévénézéssel. A 25 és 34 év közötti korosztály pedig egy órával néz rövidebb ideig tévét (heti 27,5 óra helyett már csak 26,5 órát). A 35 és 49 év közöttiek tévézési szokása többé-kevésbé változatlan: a tévé előtt töltött idő 22 perccel rövidült (37 óra helyett kb. 36,5). 
A stream szolgáltatások ideje következett el 
Az amerikaiak nagyjából fele előfizet valamilyen stream szolgáltatásra, amilyen a Netflix, a Hulu vagy az Amazon Prime. Ez 8%-os emelkedés tavalyhoz képest. Idén már ugyanannyian fizetnek elő ilyen szolgáltatásra, mint ahányan DVR-rel rendelkeznek. 
A tabletek és a telefonok uralkodnak 
Az amerikai otthonok 58%-ában található tablet, ez 17%-os növekedés a tavalyi évhez képest (összehasonlításként a HD TV az otthonok 94%-ában van jelen, ez 4%-os növekedés az előző évhez képest). A tabletről történő média hozzáférés tavaly naponta átlagosan 19 percvolt, idén már 31 perc, ez 63%-os növekedés (2014-ben az átlag napi 12 perc volt). 
Hasonló arányban növekedett a telefonok ilyen jellegű használata is: míg tavaly egy óra kettő percet töltött netböngészéssel egy átlag amerikai, idén már egy óra 39 percet, tehát 60%-kal több időt. 
Állandóan online 
A médiafogyasztással töltött idő – tévézés, netezés, valamilyen app használata, rádióhallgatás, stb. – folyamatosan növekszik. A tanulmány szerint 2015-ben egy átlag amerikai nagyjából kilenc és fél órát töltött ilyen jellegű tevékenységekkel naponta. Idén már 10 órát és 39 percet. 
Így is rengeteg idő marad aludni, vagy könyvet olvasni.

Fordította: Sz. R.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése