2016. november 14., hétfő

Szabó Magda: Sziget-kék

Általános iskolásként egyszer elolvastam már a könyvet, de mivel nagyon régen volt, már nem emlékeztem semmire belőle, így igazán az újdonság erejével hatott. Nagyon élveztem a regény minden percét. Gyengéd, bájos, szeretnivaló történet volt, mindegyik állat a szívemhez nőtt, amikor pedig megtudtam, hogy Kelemen, a hiúz női fodrász a szigeten, hát nagyot mosolyogtam. 
„Hát kell, ahhoz törvény, hogy az ember azt tegye, ami jó? Ki tehet arról, hogy néha olyan furcsa dolgok a jók, a jó dolgok meg rosszak?” 
„A harmadik alaptörvény: Az árulót elfelejtjük. Az áruló nincs, meghalt, nem is ismertük soha. Nem terheljük az emlékezetünket a képével. A legnagyobb büntetés a felejtés.” 
„Aki hazudik, az gyáva!” 
Nem lehet erre a könyvre egyszerű meseregényként tekinteni. Fontos mondanivalót hordoz gyereknek és felnőttnek egyaránt, érdemes elolvasni bármely életkorban. Igazi Szabó Magda-regény. 

A könyvtárban itt található. 
– brie –

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése