2017. március 16., csütörtök

William Somerset Maugham: Catalina






 Meglepően jó volt a könyv, és élvezettel olvastam. Teljesen benne éltem az eseményekben, az Inkvizíció-kori Spanyolországban.
Talán másnak unalmas lett volna, hogy a regény nagy része az egyházzal foglalkozott, hiszen lehetett volna pergőbb is a történet, mégis ez a – talán – lassúság; ahogyan egyfajta vallásismeretet ad, nekem kifejezetten tetszett. Catalina történetét másodlagosnak éreztem a regényben; csak a regény utolsó részében erősödött fel a jelentősége. Számomra sokkal fontosabb szereplő volt Blasco de Valero, a püspök.
Nagyon izgalmas, hogy rövid időn belül ez volt a második szépirodalmi mű, amiben fontos szerepet kap a spanyol Inkvizíció… ez nem lehet véletlen. Így levontam a következtetést: utána kell olvasnom a spanyolországi inkvizíciónak. Ami nagyon érdekes volt, ahogyan Maugham behozta a történetbe Don Quijote-t és Sancho Panza-t.
A könyv kedvencemmé vált.

- brie - 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése