2017. április 3., hétfő

Egészséges életmód - hosszabb élet - tovább ehetsz csokoládét :-)



Csukás István: Pom Pom meséi – Szegény Gombóc Artúr

Elöljáróban annyit, hogy én is szeretem a csokoládét. No, nem mindenféle csokoládét, és nem minden mennyiségben, de szeretem. Gombóc Artúr története nagyon aranyos kis mese, és Artúr a kedvenc szereplőm  a Pom Pom meséi sorozatban: kedves, jólelkű, barátságos, aranyos madár. Csak hát szereti a csokoládét – túlságosan is. Látszik ám, hogy most felnőtt fejjel olvastam a történetet. Gyerekkoromban nem törtem a fejem a mondanivalón, nem akartam levonni a tanulságokat sem; csupán rendkívül jól szórakoztam a mesén, és élveztem a kiváló illusztrációt.
Szegény Gombóc Artúr bizony nagy nehezen jutott csak el Afrikába, de – lássuk be – ennek ő maga volt az oka. Nem kellett volna egészségtelenül táplálkoznia, és a mozgásszegény életmód sem segített sokat a súlyproblémáin. Ó, ez most nagyon komolyan hangzik, de hát így van. Imádom ezt a mesét, de a tanulság: éljünk egészségesebben (és bizony ez rám is vonatkozik).
Viszont azt persze nem garantálja semmi, hogy akkor eljutunk Afrikába, de egészségesebben hosszabb lehet az életünk, és ha hosszabb ideig élnünk, több időnk és így több esélyünk van arra, hogy eljussunk a fekete kontinensre. :-)
- brie -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése