2017. augusztus 3., csütörtök

Egyre nagyobb a hőség, mindenki felfrissülésre vágyik, ezért a mai napon a „hűsítő irodalom” jegyében válogattuk össze olvasmány ajánlónkat.

Georges Simenon: Maigret kudarcot vall. Park Könyvkiadó, Budapest 2004. 151 p.
A könyvtárban itt található.

Nem elég, hogy
1. Párizsban hetek óta esik az eső,
2. Madame Maigret influenzás,
3. eltűnt egy angol nő, és a felügyelőt folyton zargatják emiatt…
Nem, még egy régi, kellemetlen alak is megjelenik Maigret saint-fiacre-i gyerekkorából. A Pöfeteg.
Ez a roppant „szimpatikus” ember, aki felnőttként még „szimpatikusabb” lett, nagysága teljes tudatában jelent meg Maigret irodájában, és segítséget kért.
Nagyon sajnáltam a főfelügyelőt. Nem is csodálkoztam, hogy néha csak azért iszik, hogy egy kicsit lemossa magáról Fumalt, és annak a környezetét.
Maga a történet most is tetszett, bár nem mozgott éppen sok helyszínen, viszont részletesen megismerkedhettünk a henteskirállyal, aki meglehetősen ellenszenves figura volt.
Ajánlom a regényt mindenkinek, aki szeretne egy könnyed, hangulatos, Párizsban játszódó bűnügyi történetet olvasni, és nem retten el attól, hogy nem folyik literszámra a vér.

Monserrat Baya (vál.): Mentafagylalt: 24 mai katalán elbeszélő. L'Harmattan Kiadó, Budapest 2011. 176 p.
A könyvtárban itt található. 

Imádtam egytől egyig ezeket az elbeszéléseket. Ritka számomra az ilyen gyűjtemény, de megtörtént. Nagyszerűek ezek a szerzők, nem is hittem volna, hogy ilyen kiválóak a katalán írók. Olvastam már spanyol szerzőktől, felemás eredménnyel, itt azonban nem csalódtam egyszer sem.
A témák változatosak voltak: volt itt sci-fi és fantasy is, roppant élvezetes stílusban.
Szívből tudom ajánlani mindenkinek ezt a kötetet. Nyomoztam is kicsit, hol tudnám megvenni, de nem jártam sikerrel. No, de annyi baj legyen, majd még egyszer kikölcsönzöm a könyvtárból, ha ismét megkívánom.

Fekete István: Tüskevár
A könyvtárban itt található.


Valószínűleg valamiféle speciális gyerek lehettem, mert a többiekkel ellentétben én bizony elolvastam általános iskolában a Tüskevár című regényt, és azóta is időről időre előveszem a könyvet. Beleszerettem. Olvasás közben időutazásra vágyom a régi Kis-Balatonhoz; felfedező akarok lenni, aki gumicsizmában cuppog és megvágja a sás; akit elkap a jégeső és hatalmas dudorok nőnek a fején. Boldogan dugnám bele a kezem a csuka szájába is akár, ha úgy alakul, és bárcsak megismerhetném Náncsi néni és a főztjét.
Boldog és békés környezetben játszódik a történet. Minden gyermeknek ismernie kellene egy ilyen világot, mindegy, hogy a Kis-Balatonnál, a Hortobágyon, vagy éppen egy kis faluban Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében.
Sugárzik a könyvből a szeretet, a béke, a nyugalom.

Urbán László (vál.): Nyári mulatságok – Magyar írók novellái a nyaralásról. Palatinus Kiadó, Budapest 2002. 335 p.
A könyvtárban itt található.

Babits Mihálytól Thurzó Gáborig terjed a kötet szerzőinek névsora a betűrendben, mint például Cholnoky László, Jókai Mór, Karinthy Ferenc, Krúdy Gyula, Nadányi Zoltán, Örkény István vagy éppen Szép Ernő. A szerzők névsora tehát – még így, kiemelve is – garancia arra, hogy színvonalas gyűjteményt tart a kezében az olvasó. Sokszor vicces, jópofa, de mindenképpen szórakoztató novellákat gyűjtött egybe a Palatinus Kiadó és Urbán László. A nyári kikapcsolódásra szabadság alatt, vagy akár csak hétvégére is, kiváló választás a kötet.


-brie-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése