2018. november 26., hétfő

Jean M. Twenge: iGeneráció

Jean M. Twenge: iGeneráció
Ford.: Hadarcsik Piroska
Édesvíz Kiadó, Budapest 2018. 414 p.
Raktári jelzet: 654262

I mint internet… Ezzel az egyetlen szóval teljesen beazonosítható az 1995 után született generáció. Az internet szoros, olykor kesze-kusza világában nőttek fel, szocializálódtak. Nem ők alkalmazkodnak a világhoz, hanem a világot alakítják, kötik magukhoz. Teljes életüket áthelyezték az internet világába, már nem a nagybetűs Életet akarják megismerni, hanem olyan információt szerezni, amelyet saját maguk fejlődésében fel tudnak használni. Nincs könnyű dolguk sem nekik, sem a körülöttük élőknek. Rejtélyes, érdekes, kutatni való generáció. Így gondolta ezt a könyv szerzője, Jean M. Twenge is, aki a San Diegó-i Állami Egyetemen tanít pszichológiát, és közel huszonöt éve kutatja a generációs különbségeket. Átfogó vizsgálata során négy nagyobb, országosan reprezentatív felmérésből (11 millió amerikait vizsgáltak meg az 1960-as évekből kezdődően) merítve gyűjtött adatokat. A jelen könyvben osztja meg velünk feltáró munkájának eredményét, azzal a céllal, hogy megismerjük, megértsük és persze elfogadjuk „a felnőtté válás kapujában toporgó” generáció gondolkodásmódját, álmait, céljait.

K.R.

A könyvtárban itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése